Home made bagagenet in zijkoffers

Alle vragen m.b.t. accessoires voor de ST1300

Moderator: STXrider

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Marcel W.
Starter
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Home made bagagenet in zijkoffers

Berichtdoor Marcel W. » 11 sep 2015 20:11

Aangezien ik weinig vertrouwen had in de door Honda geleverde elastieken vwb kleinere spullen en een veelvuldig mee te nemen extra helm, heb ik een poging ondernomen met spullen welke al in mijn bezit waren.

- Het gebruikte net is afkomstig uit een Peugeot 307 en is zelf ook elastisch.
- De gebruikte haken zijn bij elke bouwmarkt te koop als onderdeel van kleine elastieken.
Zoals in sommige foto's te zien zijn als de paarse elastieken.

Door de onderkant niet van haken te voorzien maar het elastiek door de ogen te leiden, zit het elastiek altijd vast en kan dus ook niet loslaten bij het vastmaken aan de bovenkant. Indien het net niet wordt gebruikt ligt het gewoon op de bodem van de koffers.

Het elastiek van het orginele net was precies op lengte voor 4 netjes.
De uiteinden heb ik met naald en draad aan elkaar genaaid.

Bij netje 4 bedacht ik mij dat een malletje maken van afvalhout en een stel schroeven, het pas en meetwerk aardig vermindert zou hebben. Doe hier dus je voordeel mee.

Hieronder de gevolgde procedure en het eindresultaat. Mochten er nog vragen zijn, zie ik deze wel verschijnen.

Het gebruikte net
Afbeelding

Afbeelding

De orginele afmetingen
Afbeelding

Afbeelding

1/4 van het net
Afbeelding

De uiterste afmetingen met de elastieken waar later de haken van hergebruik worden
Afbeelding

Bepaling van de uiteindelijke vorm en afmeting van het net
Afbeelding

Het eindresultaat. Ik ben er erg tevreden mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pan European 1300 de luxe ST 2006
15-08-2015: 19038km
ABS, Handvatverwarming, Topkoffer, Windgeleidersset Spiegel & Kuip, Witte knipperlichtglazen in spiegels, Oranje ledstrip in spiegelkasten, Bagagenetten in zijkoffers.

STXrider
Forever-Panforummer

Re: Home made bagagenet in zijkoffers

Berichtdoor STXrider » 13 sep 2015 08:57

Lekker bezig! Dadelijk heb je niets meer te doen in de wintermaanden :mrgreen:
~exit ST1300A 2005-106.850km~ ~ST1300A 9-2010 - 103.500km
Stuurverhoging Helibar~handvatverwarming~Migselsteun~Radiatorscherm~Mudguard~Hyperpro V+A~witte knippers

Tripy 2~Garmin Cx276 3.4~CN NT2018.20~Motorkaart BeNeLux+DACH v2.10~roadbook~

Marcel W.
Starter

Re: Home made bagagenet in zijkoffers

Berichtdoor Marcel W. » 14 sep 2015 12:57

Aangezien de pan in de wintermaanden lekker warm weggezet zal worden in de winterstalling, moest het nu gebeuren (vond ik). Daarnaaast wil je toch er iets van jezelf instoppen.

Dit was de meest makkelijk realiseerbare van de vele ideeën welke ik heb. Project 2 loopt al, maar is nog niet af en voor project 3 is het materiaal al binnen zoals je weet en voor project 4 zijn de eerste stappen gezet. Niet alles zal voor de winter klaar zijn, maar dan kunnen we wel weer verder in huis.

Voorlopig maar genieten zoilang het kan.
Pan European 1300 de luxe ST 2006
15-08-2015: 19038km
ABS, Handvatverwarming, Topkoffer, Windgeleidersset Spiegel & Kuip, Witte knipperlichtglazen in spiegels, Oranje ledstrip in spiegelkasten, Bagagenetten in zijkoffers.

Terug naar “Accessoires ST1300”